We gaan nauwkeurig om met jouw gegevens. Vandaar dat wij niet meer van je vragen dan strikt noodzakelijk. Ook delen we jouw gegevens niet met andere bedrijven die niet bij de aankoop betrokken zijn. Toch hebben we een aantal partijen waarvan wij als webshop van afhankelijk zijn, zoals diensten als PostNL en DHL. Deze hebben jouw naw-gegevens nodig om zodoende het pakketje juist bij je af te leveren.
Het juridische kader
De gegevens die we van jou vragen bij het afrekenen zijn puur en alleen bedoeld om de bestelling zo goed en zo snel mogelijk bij je te krijgen. Welke gegevens wij precies gebruiken en waarom lees je hieronder. Volgens de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming moeten wij aangeven wat onze juridische gronden zijn om je gegevens te gebruiken. Deze gegevens vragen wij van je bij het afrekenen van een bestelling via onze webshop. Deze informatie is beschikbaar in de volgende processen:- Bestellen van producten
- Bezorging van de producten
- Contact met de klantenservice
- Retouren
- Reviews
- Contact met de klantenservice
- Account
- Nieuwsbrief & Email
- Persoonlijk advies
- Social Media
Wie heeft toegang tot deze gegevens?
We geven of verkopen jouw gegevens nooit door aan derden die niet betrokken zijn bij een aankoop. Voor sommigen van onze partners is het echter noodzakelijk om gegevens te verzamelen. Dit is nodig zodat bijvoorbeeld de koerier het pakketje bij jou thuis kan komen afleveren. Zonder adresgegevens is er geen bezorging mogelijk. Daarnaast moet je denken aan betaalpartners, IT-dienstverleners, review tools. Deze partijen mogen jouw gegevens alleen gebruiken om jouw een dienst te leveren namens Ballonnenbox. De gegevens worden opgeslagen in een database in Nederland. Daarbij worden de strengste beveiligingsmaatregelen getroffen om er voor te zorgen dat jouw gegevens ook blijven waar ze moeten zijn.Hoe lang worden jouw gegevens bewaard?
De gegevens die wij opslaan zijn minimaal en worden voor de hieronder opgegeven duur bewaard:- De gesprekken met onze klantenservice worden niet opgeslagen.
- Inactieve klantaccounts worden verwijderd na 10 jaar. Na die periode wordt alleen de data uit deze gegevens anoniem verwerkt voor rapportages.
- De facturen worden 7 jaar bewaard.
- Inschrijvingen voor de nieuwsbrief worden 5 jaar bewaard. Hierna volgt een optie tot uitstappen of doorgaan met het ontvangen van de nieuwsbrief.